گازهای صنعتی

هلیوم|گاز هلیوم|فروش گاز هلیوم|گاز هلیوم برای بادکنک|گاز هلیوم آزمایشگاهی خلوص بالا|قیمت گاز هلیوم

فروش گاز هلیوم|گاز هلیوم برای بادکنک|قیمت گاز هلیوم

 

گاز هلیوم چیست

گاز هلیوم (Helium) با نشان شیمیایی He یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی ۲ و وزن اتمی ۴٫۰۰۲۶۰۲ می باشد گاز هلیوم گازی است بی بو بی رنگ بی مزه و غیرسمی که از دیدگاه شیمیایی بی اثر و تک اتمی است که در جدول تناوبی استاندارد در بالای گروه گازهای نجیب جا دارد. گاز هلیوم از دمای ذوب و جوش بسیار پایینتری نسبت به دیگر عنصرها برخوردار است به همین دلیل گاز هلیوم در دمای اتاق و البته در بیشتر موارد به صورت گاز است مگر اینکه شرایط بسیار ویژه‌ای بر گاز هلیم گذرانده شود گاز هلیوم در هوای خشک در حدود ۰٫۰۰۰۵ درصد از حجم هوا را تشکیل می‌دهد و منبع اصلی این گاز چشمه‌های گازی طبیعی می‌باشند جایی که گاز هلیوم از طریق جریانهای گازی طبیعی خام استخراج و تصفیه شده است و تقریباً ۷ درصد از گاز طبیعی را گاز هلیوم تشکیل می دهد.

روش تولید گاز هلیوم

برای تولید گاز هلیوم باید گاز طبیعی را تقطیر جزء به جزء کرد و گاز هلیوم را از آن استخراج نمود همچنین  گاز هلیوم را می توان از طریق بمباران لیتیم با بور بوسیله پروتون های سریع نیز تولید نمود.
البته تقطیر جزء به جزء گاز طبیعی برای تولید گاز هلیوم روش متداولتری است که هم اکنون تولید انبوه آن از این طریق صورت می گیرد.
یک ستون تقطیر جزء به جزء که در پالایشگاهها وجود دارد برای تولید گاز هلیوم کافی است. اما چون گاز هلیوم سبک ترین جزء گاز است، امکانات خاصی برای جمع آوری این برش از گاز مورد نیاز است.

گاز هلیوم برای بادکنک و بالن ها

گاز هلیوم کاربرد بسیار فراوانی برای بالا بردن بادکنک برای مجالس شادی و میهمانی دارد همچنین از گاز هلیوم برای بالا بردن بالن ها جهت تبلیغات تحقیقات جوی شناسایی های نظامی نیز استفاده میشود.

مقایسه گاز هلیوم با گاز هیدروژن

در گذشته از گاز هیدروژن به علت ارزانتر بودن آن برای بالا بردن بالن ها و انجام امور تبلیغاتی و غیره استفاده میشد ولی به علت قابل انفجار بودن گاز هیدروژن امروزه از گاز هلیوم برای این امور استفاده میشود زیرا هم قدرت بالا برندگی گاز هلیوم ۹۲/۶۴% بیشتر از گاز هیدروژن می باشد و هم برخلاف گاز هیدروژن قابل انفجار نیز نمیباشد.

کاربردهای گاز هلیوم

گاز هلیوم کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد چند کاربرد آنرا به اختصار برای شما در اینجا به اختصار ذکر کرده ایم 

در غواصی در عمق‌های بالای آب تا اثر فشار نیتروژن بر دستگاه عصبی بدن کاهش یابد

به عنوان گاز خنک کننده راکتورهای هسته‌ای

برای پاکسازی سیستم های هیدروژن

برای تست های حساس قطعات خودرو و دستگاه هایی نظیر مبدل های حرارتی

در ترکیب با گاز آرگون به عنوان یک منبع پرکننده کیسه های هوا در اتومبیلها

در جوشکاری

در صنایع ساخت فلزات

در MRI و NMRs جهت امور پزشکی

برای بالابردن انواع بالن و در صنایع هوایی و هواپیمایی

برای بالا بردن بادکنک در امور تبلیغاتی مجالس شادی و میهمانیها

در صنایع نظامی برای ساخت موشک و تسلیحات نظامی

قیمت گاز هلیوم

گاز هلیوم به علت ناچیز بودن آن نسبت به دیگر گازها در جو تنها باید از طریق تقطیر گاز طبیعی تولید شود و روش تولید آن بسیار سخت بوده همچنین در ایران تکنولوژی تولید آن نیز وجود ندارد از این رو تنها از طریق واردات آن میتوان این گاز گران قیمت را در ایران داشت و قیمت این گاز با توجه به نوع و سایز کپسول استفاده شده و فشار بار گاز هلیوم موجود در کپسول متفاوت میباشد.

نحوه خرید گاز هلیوم

شرکت اسپادانا گاز وارد کننده گاز هلیوم گرید ۵ با خلوص ۹۹٫۹۹۹ میباشد شرکت ما گاز هلیوم را بصورت کپسول هلیوم ۵۰ لیتری با فشار ۲۰۰ بار کاری از کشور امارات وارد کرده و توانایی تامین نیاز مصرف کنندگان گاز هلیوم را برای تمامی صنایع دارا میباشد.

گاز هلیوم را می توانید با خلوص بالا ۹۹٫۹۹۹% در کپسولهای ۵۰ لیتری با فشار ۲۰۰ بار و کپسول های ۱۰ لیتری از شرکت اسپادانا گاز تهیه فرمایید.

جهت سفارش و خرید تماس حاصل فرمایید. 

·    تهران، جنت آباد جنوبی، نبش چهارراه لاله، مجتمع تجاری اداری سمرقند، طبقه۶، واحد ۶۰۲

·    تلفن : ۰۲۱۴۴۹۵۴۹۰۹

·    فکس : ۰۲۱۴۴۴۹۵۱۲۱

·    sales@spadanagas.com

Related Portfolio

از این قسمت در واتساپ به ما پیام بدهید