گازهای صنعتی

گاز CO2|گاز دی‌ اکسید کربن|گاز کربن دی اکساید|گاز کربنیک

Carbon-dioxide-3D-vdW.svgCarbon-dioxide-2D-dimensions.svg

گاز CO2|گاز دی‌ اکسید کربن|گاز کربن دی اکساید|گاز کربنیک

گاز CO2 چیست

گاز دی اکسید کربن با فرمول شیمیایی CO۲ از ترکیب کربن با دو اتم اکسیژن به دست می‌آید. گاز CO2 بر اثر احتراق ذغال و مواد آلی در مجاورت اکسیژن، تخمیر مایعات، تنفس حیوانات و گیاهان و غیره به دست می‌آید. به طور بسیار ساده تر میتوان گفت زمانی که اکسیژن میسوزد یا به عبارت دیگر سوختن کامل صورت میگیرد گاز دی اکسید کربن یا گاز CO2 تولید می شود.

مشخصات گاز CO2

گاز CO2 گازی است بی‌رنگ، بی‌بو، دارای طعمی مایل به حموضت وزن مخصوص آن ۱/۵۲ است , چون گاز CO2 سنگین‌تر از هواست همیشه در طبقه سفلای محیطی که حاصل می‌شود پخش می‌گردد.

کاربردهای گاز

کاربردهای گاز CO2

گاز CO2 دارای کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف میباشد از قبیل سرد سازی بدون یخچال در موارد پزشکی، صنایع هوایی و… برای انتقال مواد خاص, در جلوه‌های ویژه و ایجاد مه یا بخار, استفاده در آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی, در صنعت روغن, جهت ذخیره مواد غذایی, صنعت پخت نان, برای کندن سرامیک از کف ساختمان, پایین بردن دما در واکنش‌های شیمیایی, تهیه نوشابه, در پزشکی برای کربوکسی تراپی, انتقال گیاهان, رشد گیاهان, کند کردن واکنشهای شیمیایی, بعنوان عامل تولید فشار, برای انقباض فلزات جهت فیت شدن, چاه‌های آب, جذب کننده مگس‌ها و حشرات موذی, باران‌زا کردن ابرها

نکات ایمنی گاز CO2

کپسولهای گاز CO2 را در مکانهای دارای تهویه مناسب و به دور از رطویت و مواد اسیدی و قلیایی نگهداری نمایید.

گاز CO2 خفه کننده میباشد و با انتشار در محیط باعث کمبود اکسیژن در محیط خواهد شد مراقب باشید شیر کپسول اکسیژن پس از استفاده کاملا بسته شده باشد.

هیچگاه از کپسولهایی که قبلا با گاز CO2 پر شده اند برای گاز دیگری استفاده نکنید زیرا احتمال انفجار یا بوجود آمدن ترکیبات گازی سمی خطرناک وجود دارد.

شرکت اسپادانا گاز تولید کننده و وارد کننده گاز CO2 خلوص بالا و همچنین وارد کننده رگلاتور و کپسول CO2 میباشد جهت سفارش و خرید گاز CO2 با توجه به نیاز مصرفی خود در کپسولهای ۵۰ لیتری, ۴۰ لیتری, ۲۰ لیتری, ۱۰ لیتری و ۵ لیتری با بخش فروش شرکت اسپادانا گاز تماس حاصل فرمایید.

جهت سفارش و خرید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران، جنت آباد جنوبی، نبش چهارراه لاله، مجتمع تجاری اداری سمرقند، طبقه۶، واحد ۶۰۲

·    تلفن : ۰۲۱۴۴۹۵۴۹۰۹

·    فکس : ۰۲۱۴۴۴۹۵۱۲۱

·    sales@spadanagas.com

 

 

Related Portfolio

از این قسمت در واتساپ به ما پیام بدهید