کپسول گاز کلر|کپسول کلر|سیلندر گاز کلر|سیلندر کلر|فروش گاز کلر

گاز کلر (Chlorine) عنصر شیمایی با عدد اتمی ۱۷ است که به صورت CL نوشته می‌شود گاز کلر در گروه ۱۷(هالوژن‌ها) جدول تناوبی قرار دارد. چون یون کلر قسمتی از نمک و ترکیبات دیگر است گاز کلر به وفور در طبیعت یافت می‌شود و گاز کلر کاربرد فراوانی در زندگی بشر دارد. گاز کلر در فرم عنصری خود (Cl2) تحت شرایط استاندارد، کلرید(oxidant) قوی است که گاز کلر برای سفید سازی پارچه‌ها و به عنوان ضد عفونی کننده به عنوان یک عامل مهم در صنعت کاربرد دارد. گاز کلر زرد مایل به سبز است و گاز کلر دو و نیم مرتبه از هوا سنگین تر است گاز کلر دارای بوی بسیار بد و خفه کننده و بسیار سمی است. گاز کلر عاملی اکسید کننده، سفیدکننده و گندزدا می‌باشد. گاز کلر به‌عنوان بخشی از نمکهای طعام و ترکیبات دیگر به مقدار زیادی در طبیعت و لزوماً در بیشتر جانداران وجود دارد. گاز کلر به عنوان ماده ضد عفونی کننده رایج در استخرهای شنا برای تمیزی و بهداشت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد گاهی در اتمسفر فوقانی ترکیبات کلرداری مانند کلرفلوئورکربن وجود دارند که در تخریب لایه اوزون موثرند.

کاربردهای گاز کلر

گاز کلر عنصر شیمیایی مهمی در تصفیه آب، مواد گندزدا در سفید کننده و نیز در گاز خردل به شمار می‌رود. همچنین گاز کلر در ساخت طیف وسیعی از اقلام روزمره کاربرد دارد.

گاز کلر برای از بین بردن باکتری و سایر میکروبهای موجود در ذخائر آب آشامیدنی بکار می‌رود. امروزه حتی به ذخائر کوچک آب همواره گاز کلر افزوده میگردد. گاز کلر در تولید محصولات کاغذی، مواد ضد عفونی کننده، رنگدانه‌ها، مواد غذائی، حشره کشها، رنگها، فراورده‌های نفتی، پلاستیک، دارو، منسوجات، حلالها و محصولات مصرفی بسیار زیاد دیگری کاربرد دارد. درترکیبات آلی درصورتیکه گاز کلر جایگزین هیدروژن شود (لاستیک مصنوعی) اغلب باعث ایجاد خصوصیات مورد نیاز در این ترکیبات میگردد لذا در ترکیب آلی از این عنصر به‌ عنوان عامل اکسید کننده و جانشین به طور گسترده استفاده میگردد.

سایر موارد کاربرد گاز کلر در تولید کلراتها، کلروفرم، تتراکلراید کربن و در استخراج برم می‌باشد.

قابل ارائه در تناژ بالا و در کپسولهای ۳۵ کیلویی

جهت سفارش و خرید تماس حاصل فرمایید. 

  • تهران، جنت آباد جنوبی، نبش چهارراه لاله، مجتمع تجاری اداری سمرقند، طبقه۶، واحد ۶۰۲
  • تلفن : ۰۲۱۴۴۹۵۴۹۰۹
  • فکس : ۰۲۱۴۴۴۹۵۱۲۱
  • sales@spadanagas.com
از این قسمت در واتساپ به ما پیام بدهید