گازهای صنعتی

گاز اکسیژن|گاز اکسیژن خالص|گاز اکسیژن آزمایشگاهی|گاز اکسیژن پزشکی|گاز اکسیژن گرید۵|گاز اکسیژن خلوص بالا|اکسیژن

گاز اکسیژن|گاز اکسیژن خالص|گاز اکسیژن آزمایشگاهی|گاز اکسیژن پزشکی|گاز اکسیژن گرید۵|گاز اکسیژن خلوص بالا|اکسیژن

اکسیژن چیست

گاز اکسیژن (Oxygen) در دما و فشار استاندارد به صورت گاز است که حاوی دو اتم اکسیژن به فرمول شیمیایی O2 و عنصر مهم هوا است و از طریق عمل فتوسنتز گیاهان تولید شده و برای تنفس حیوانات لازم است. اکسیژن مایع و جامد رنگ آبی کمرنگ داشته و هر دو بسیار پارامغناطیس می‌باشند. اکسیژن مایع معمولاً با عمل تقطیر جزئی هوای مایع به دست می‌آید. درصد حجمی اکسیژن ۲۱٪ است.

کاشف اکسیژن کیست

گاز اکسیژن با وجود اینکه پیرامون ما را فرا گرفته است تا حدود ۲۰۰ سال قبل برای انسان ناشناخته بود و برای اولین بار توسط یک دانشمند سوئدی بنام ویلهام شیله در سال ۱۷۷۳ میلادی کشف گردید و نام انرا هوای اتشین گذاشت زیرا براحتی همه چیز در ان میسوخت و در سال ۱۷۷۵ میلادی فرد دیگری از کشور انگلستان بنام جوزف پریستلی بدون اگاهی از اینکه شیله در سال ۱۷۷۳ اکسیژن را کشف نموده است در یک مجمع عمومی فرهنگستان علوم سلطنتی انگلستان اعلام نمود آن را کشف نموده است و به همین دلیل است که کشف اکسیژن را به پریستلی نسبت میدهند.

اکسیژن مایع

گاز اکسیژن در دمای ۱۸۲- سانتیگراد تبدیل به اکسیژن مایع میشود اکسیژن مایع به رنگ ابی کم رنگ میباشد و بیشترین کاربرد آن در صنعت هوا فضا بعنوان سوخت در موتور فضا پیما ها میباشد و هچنین برای مصارف پزشکی و صنعتی و نیز در ساخت مواد منفجره کاربرد دارد.

تولید اکسیژن مایع

اکسیژن مایع از طریق روش تقطیر جزء به جزء هوا در کارخانه های اکسیژن سازی تولید میشود و با توجه به تکنولوژی بالایه تولید ان امروزه تنها در کشورهای پیشرفته امکان تولید ان وجود دارد.

اکسیژن درمانی

در این روش پزشک برای بیمار دوز بیشتر از مقداری که ریه انسان میتواند اکسیژن از هوا دریافت کند تجویز میکند و با این روش برای افرادیکه بواسطه مشکل یا بیماری خاصی برخی از بافتهای بدن انها دچار کمبود اکسیژن شده اند اکسیژن لازم را دریافت نموده و مشکل برطرف میشود برای اینکار نیاز به کپسولهای اکسیژن و مانومتر پزشکی میباشد.

اکسیژن تراپی

مصرف اکسیژن خالص یکی از روشهای درمانی برای بسیاری از بیماریها و مشکلات پوستی میباشد در زیر میتوانید برخی از این موارد اکسیژن تراپی مشاهده نمایید.

جوانسازی پوست

افزایش سیستم ایمنی بدن

کمک به تولید و تنظیم هورمونها

از بین بردن لک آکنه و…

کاهش استرس افزایش انرژی و کاهش سردرد و مشکلات سینوس ها

 

کاربردهای اکسیژن

گاز اکسیژن به عنوان اکساینده کاربرد بسیار زیادی داشته، و تنها فلوئور از آن الکترونگاتیوتر است. اکسیژن مایع به عنوان اکسید کننده در نیروی حرکتی موشکها استفاده می‌شود. از آنجا که این گاز برای تنفس ضروری است در پزشکی کاربرد دارد. گاهی اوقات کسانی که کوه نوردی می‌کنند یا در هواپیما پرواز می‌کنند، مخازن گاز اکسیژن همراه دارند (به عنوان هوا). گاز اکسیژن در جوشکاری و ساخت فولاد و همچنین متانول نیز کاربرد دارد.

گاز اکسیژن به عنوان یک ماده آرامش بخش سابقه کاربرد دارد که تا زمان حال نیز ادامه دارد و بارهای گاز اکسیژن در مهمانی‌ها و بزم‌های امروزی وجود دارد. در سده ۱۹ گاز اکسیژن معمولاً با اکسید نیترات ترکیب می‌شد که اثر تسکین دهنده دارد.

نکات ایمنی در مورد گاز اکسیژن

گاز اکسیژن در صورت ترکیب با پارافین و چربیها آتشزا میباشد از اینرو هیچگاه با دست چرب یا آغشته به کرم و مواد آرایشی اقدام با باز نمودن شیر کپسول اکسیژن نکنید چون آتش گرفته و باعث سوختگی و انفجار کپسول اکسیژن خواهد شد.

در هنگام استفاده از گاز اکسیژن و قرار دادن ماسک تنفسی اکسیژن بر روی صورت فرد دقت نمایید صورت فرد چرب و اغشته به کرم و مواد آرایشی نباشد تا از سوختگی بوسیله گاز اکسیژن پیشگیری شود.

برخلاف تصور عموم گاز اکسیژن اگر بیش از حدی که پزشک برای بیمار تعیین کرده است تنفس شود باعث مسمومیت با گاز اکسیژن شده و بیمار علائمی مانند تهوع, انقباض ماهیچه ها, سر گیجه و بیهوشی را نشان خواهد داد که در نهایت منجر به مرگ خواهد شد.

در استفاده های صنعتی مانند جوشکاری و برشکاری هیچگاه نباید با دست چرب یا آغشته به روغن اقدام به باز نمودن شیر کپسول اکسیژن نمایید زیرا منجر به آتش سوزی خواهد شد.

هیچگاه مانومتر یا رگلاتورهایی را که برای گاز های دیگر مانند CO2, آرگون,… مورد استفاده قرار گرفته اند را به کپسول اکسیژن وصل نکنید زیرا باعث انفجار رگلاتور و کپسول اکسیژن خواهد شد.

گاز اکسیژن آزمایشگاهی

گاز اکسیژن با خلوص متفاوت در کارخانه های تولید گاز اکسیژن تولید میشود و از این رو خلوص گاز اکسیژن با توجه به نوع کاربرد آن برای صنایع مختلف مهم می باشد گاز اکسیژن با خلوص ۹۹٫۹۹۹ درصد یا به عبارتی گرید ۵ تنها از کشورهای تولید کننده در کپسول های ۵۰ لیتری با فشار ۲۰۰ بار کاری وارد شده و قابل ارائه میباشد.

قیمت گاز اکسیژن

قیمت گاز اکسیژن با توجه به گرید گاز اکسیژن (خلوص آن) و سایز کپسول اکسیژن همچنین فشار بار کاری شارژ شده درون کپسول متفاوت میباشد برای اطلاع از قیمت دقیق گاز اکسیژن با بخش فروش شرکت اسپادانا گاز تماس حاصل فرمایید.

نحوه خرید گاز اکسیژن

شرکت اسپادانا گاز تولید کننده گاز اکسیژن و وارد کننده گاز اکسیژن گرید ۵ با خلوص (%۹۹٫۹۹۹) میباشد جهت خرید و سفارش گاز اکسیژن در کپسولهای ۵۰ لیتری ۴۰لیتری ۲۰ لیتری ۱۰ لیتری و ۵ لیتری با توجه به نیاز مصرفی خود با بخش فروش شرکت اسپادانا گاز تماس حاصل فرمایید.

تهران، جنت آباد جنوبی، نبش چهارراه لاله، مجتمع تجاری اداری سمرقند، طبقه۶، واحد ۶۰۲

·    تلفن : ۰۲۱۴۴۹۵۴۹۰۹

·    فکس : ۰۲۱۴۴۴۹۵۱۲۱

sales@spadanagas.com

 

 

جهت سفارش و خرید با ما تماس حاصل فرمایید.

از این قسمت در واتساپ به ما پیام بدهید