گازهای صنعتی

گاز آرگون|آرگون|فروش گاز آرگون|قیمت گاز آرگون|گاز آرگون خالص|گاز آرگون خلوص بالا|Argon Gas

 

فروش گاز آرگون|گاز آرگون خالص

گاز آرگون چیست

گاز آرگون با علامت اختصاری Ar در جدول عناصر دارای شماره اتمی ۱۸ می باشد و در گروه هیجدهم گازهای نجیب قرار دارد از این رو هیچ ترکیبی از گاز آرگون به صورت طبیعی وجود ندارد گاز آرگون در اتمسفر زمین تا حدود یک درصد موجود است بیشتر این حجم گاز آرگون، آرگون منفی ۴۰ است که از واپاشی پتاسیم منفی ۴۰ در جو بر اثر پرتوهای کیهانی تولید شده‌ است در جهان گاز آرگون منفی ۳۶ بسیار فراوان‌تر از آرگون منفی ۴۰ است زیرا گاز آرگون محصولات سنتز هسته‌ای ستاره‌ای در ابرنواخترها می‌باشد.

کاربردهای گاز آرگون

گاز آرگون دارای کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف از قبیل لامپ سازی، ساخت پنجره‌های دوجداره، برای تصفیه زیرکنیوم، برای شستن فلزهای مذاب بکار میرود تا گازهای حل شده را از آن جدا کند در لوله‌های شمارشگر گایگر، در صنعت لیزر، برای کربن گیری از فولاد ضدزنگ، در جوشکاری عنوان گاز محافظ قوس الکتریکی به منظور ایجاد محیط خنثی در محل الکترود تنگستنی میباشد همچنین گاز آرگون برخی خواص پزشکی نیز دارد که بیشتر در عمل های جراحی مورد استفاده قرار می گیرد که امروزه به آن سیستم آرگون پلاسما گفته می شود.

خطرات گاز آرگون

در هنگام استفاده از گاز آرگون باید نکات زیر را همواره در نظر گرفت

استفاده از عینک استاندارد و پوشش کامل

کپسولهای حاوی گاز آرگون باید در مکان خنک و به دور از رطوبت و مواد اسیدی و قلیایی نگهداری شوند.

گاز آرگون خفه کننده بوده و بسیار خطرناک میباشد از این رو باید مکانی که با گاز آرگون در آن کار میکنید دارای تهویه مناسب و مطبوع باشد.

از برخورد اشیاء نوک تیز و دارای سطح برنده با کپسولهای حاوی گاز آرگون خودداری کنید.

همواره مراقب باشید بعد از استفاده از گاز آرگون شیر کپسول آرگون را کاملا ببندید تا از نشر احتمالی گاز آرگون در محیط جلوگیری شود.

عوارض جوشکاری با گاز آرگون

متاسفانه کار با گاز ارگون برخی عوارض زیر را در بر دارد

عقیم شدن یا کاهش توان جنسی

پیری زودرس

حساسیتهای پوستی

از اینرو پیشنهاد میشود تمامی افرادیکه با گاز آرگون سر و کار دارند حتما از لباس عینک ماسک و دستکش ایمنی استفاده نمایند تا کمتر در معرض عوارض گاز آرگون قرار گیرند در کشورهای پیشرفته عمدتا جوشکاری با گاز آرگون بوسیله خانمها انجام میشود زیرا تاثیر بسیار کمتری بر خانمها دارد.

جوشکاری آرگون چیست

در جوش آرگون معروف به تیگ (TIG) برای ایجاد قوس جوشکاری از الکترود تنگستن استفاده می شود که این الکترود برخلاف دیگر فرایندهای جوشکاری حین عملیات جوشکاری مصرف نمی شود و در حین جوشکاری گاز خنثی هوا  را  از ناحیه جوشکاری بیرون  رانده  و  از  اکسیده  شدن الکترود جلوگیری می کند در حالیکه در جوش  قوس فلزی الکترود  در جوش مصرف می شود در این نوع جوشکاری از سیم جوش (Filler metal) بعنوان فلز پرکننده استفاده می شود و سیم جوش شبیه جوشکاری با اشعه اکسی استیلن (MIG/MAG) در جوش تغذیه می شود.

در بین صنعتکاران ایرانی این جوش بانام جوش آلومینیوم شناخته می شود نامهای تجارتی هلی آرک یا هلی ولد نیز به دلیل معروفیت نام این سازندگان در خصوص ماشینهای جوش تیگ باعث شده بعضا این نوع جوشکاری با نام سازندگان هم شناخته شود نام جدید این فرایند G.T.A.W  و نام آلمانی آن WIG می باشد همانطور که از نام این فرایند پیداست گاز محافظ  آرگون میباشد که ترکیب این گاز با هلیوم بیشتر کاربرد دارد و علت استفاده از هلیوم این است که هلیوم باعث افزایش توان قوس می شود و به همین دلیل سرعت جوشکاری را میتوان بالا برد و همینطور باعث خروج بهتر گازها از محدوده جوش میشود.

گاز آرگون خلوص بالا|گاز آرگون گرید ۵

شرکت اسپادانا گاز وارد کننده گاز آرگون گرید ۵ وارداتی خلوص بالا برای مصارف آزمایشگاهی و پزشکی میباشد شرکت ما گاز آرگون گرید ۵ را از کشورهای همسایه با کیفیت بالا وارد کرده و قابل ارائه در کپسولهای گاز آرگون ۵۰ لیتری میباشد.

قیمت گاز آرگون

گاز آرگون با خلوص متفاوت تولید میشود و با توجه به خلوص آن دارای گرید های ۳ و ۴ و ۵ میباشد گرید  ۳و ۴ گاز آرگون در ایران قابل تولید می باشد ولی گرید ۵ آن با خلوص %۹۹٫۹۹۹ وارداتی می باشد و شما می توانید گاز آرگون را با توجه یه خلوصی که نیاز دارید از شرکت اسپادانا گاز خریداری نمایید.

نحوه خرید گاز آرگون

جهت خرید گاز آرگون در کپسول های  ۵۰ لیتری، ۴۰ لیتری با قسمت فروش شرکت اسپادانا گاز تماس حاصل فرمایید.

  • تهران، جنت آباد جنوبی، نبش چهارراه لاله، مجتمع تجاری اداری سمرقند، طبقه۶، واحد ۶۰۲
  • تلفن : ۰۲۱۴۴۹۵۴۹۰۹
  • فکس : ۰۲۱۴۴۴۹۵۱۲۱
  • sales@spadanagas.com

 

Related Portfolio

از این قسمت در واتساپ به ما پیام بدهید